Äntligen!

Vi har äntligen rakat Puff! Inte det snyggaste direkt, andra gången jag gör det haha! Det vart lite stressigt idag, då vi lånade klippmaskin från Glada Hästen i Spiltan, och då vi får den till stallet för att pröva dem, de satte i bladen åt oss, så satt armen på klippmaskinen snett! Lotta från Xena var där och fixade till unghästarna i uteboxarna kom in och kollade också och sa åt oss att ringa dem och säga att den inte funkade. Så mamma stressade och vi ringe, så fick en som jobbade där komma över och se över den, veterinären var ju på G.

Då han kommer för att fixa den, kommer veterinären samtidigt, bra timat! Så han fixar klippmaskinen och muttar 'fruntimmer' till oss samtidigt som jag skrattar medans mamma fattar ingenting, och veterinären kunde fixa Puff, och jag kunde raka lilla sötnöten!

Efter petar vi in henne i boxen och pratar lite med de andra i stallet då Sandi (2åring som står bredvid min häst.) Tycker att hennes vattenhink är för trång för att stoppa ner huvudet i (hon har pressat på den så mycket att de är ett under ifall en hand kommer ner i den..) och drar upp den nästna halvfulla hinken och kastar ut den över oss i stallgången igenom gallret! Man blir lagom glad att få kallt vatten på sig i -19'C ute, fantastiskt! Faktiskt fick man skratta lite, då vattnet kom mot en så vart de som b skräckis då man nästan kan se hur någon kastar vattnet på den drabbade i filmen..

Well, imorn ska jag rida lite på min nyrakade (och antagligen) pigga och busiga ponny! Har studiedag så ska hinna med läxor, städning av rummet och packning innan det. Sedan blir de att åka till Stockholm och Gokudera Fredag till Söndag! Sen hårdträning för Greva.

orakad
orakad söt Puff i hagen

~Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0