Terräng

Lite sådär halvvaken och trött kollade jag på tv runt 11 tiden idag, kände mig seg då jag vaknat 9 och somnade runt 3. Telefonen ringer och min tränare Ida ringer och spontant frågar ifall jag vill följa med och hoppa lite terränghinder i Gesala. Lite förvånad och trött, men självklart svarar man självklart ja! Hade 15 minuter på mig att torka håret och fixa mig, done and done!

I stallet så fick jag springa lite upp och ner, först hämta stackars ponnyn som inte fattar nått, och sedan hämta transportskydden som var i våran transport där nere vid stora ridhuset! Sedan var de att skynda sig att ta fram grejerna och fixa ponnyn, och då jag ska tränsa kommer Ida med Fimpe i transporten, vi lastar in henne och åker iväg.

Stackars ponny, de märktes att hon inte hoppat riktiga terränghinder på ett bra tag, hon var helt exhalterad och superpigg (nej, att hon vilade igår har absolut inget med det att göra..) De var en liten bit att skritta dit, inte allt för långt, de låg i en grop så en klätterbacke ner, börjar fint! Sedan skrittar vi runt och checkar in hindrerna då jag aldrig varit där förut, de är fina egenbyggda hinder, synd bara att de inte fanns någon vattengrav, men en fin bank, två båtar, pullermangrav och annat skoj fanns. Som tur var så är de sandat i mitten så man kunde rida fram där väldigt bra, lite tungt så man ville inte rida för hårt. Lite volter och tempoväxlingar så jag vet vars jag har henne, och så hoppar man fram på lite småstockar.

Sedan hoppade vi runt lite på hindrerna som ligger runt 60-100cm, och allt från supersmala pullermangravar till två nedfälda ekar bredvid varandra! Men superfina Puff hoppar såklart allt, lite väl exhalterad och stark efter, men hon lyssnar ju alltid som tur var :) Fanns ju en sådan "triangel" också, dvs att du väljer att hoppa överdelen av triangel som ett brett hinder, eller hoppar in på valfri del och gör de till en kombination, Puff hade ju inte hoppat det förr så jag valde att ta nedre delen med två galoppsprång, vilket hon fixade super!

Ida var ju där med hennes 4åring Fimpe som är riden i 7 veckor, han hoppade allting också gallant, lite läskigt var de också och vart tvungen att överhoppa sig lite, men han hoppade det fortfarande otroligt bra!

Lasta in hästar och sedan åka de ynka minuterna hem (de tar definitivt mycket längre tid att rida dit.) Väl hemma var de bara att göra i ordning för imorn då vi ska till Örebro och visa upp Puffen för en hästförmedlare, hoppas vi får positiva omdömen nudå!

crotchdude
(pic kinda related, men det är inte vi, hittad på google.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0